Gizlilik Politikası
GENEL POLİTİKA
1. GİRİŞ
Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt Anonim Şirketi (“Gülermak”); Gülermak hissedarları, yönetim kurulu üyeleri, personeli, Gülermak’ın taşeron firmalarının personeli, birlikte iş yaptığı firmaların temsilcileri ve Gülermak tesisleri ziyaretçileri gibi herhangi bir gerçek kişiye ait olan ve Gülermak tarafından işlenen kişisel verilerin, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVK Kanunu”) başta olmak üzere ilgili mevzuata (“KVK
Mevzuatı”) uygun olarak işlenmesini ve kişisel verisi işlenen kişilerin (“İlgili Kişi”) yasal haklarını etkin şekilde kullanmasını sağlamaya önem vermektedir. Gülermak, faaliyetleri sırasında ve faaliyetleri gereği edindiği tüm kişisel verilerin işlenmesine; elde edilmesine, kaydedilmesine, depolanmasına, muhafaza edilmesine, değiştirilmesine, yeniden düzenlenmesine, açıklanmasına, aktarılmasına, devralınmasına, elde edilebilir hâle getirilmesine, sınıflandırılmasına ya da kullanılmasının engellenmesine ilişkin tüm işlemlerini Gülermak-Kişisel Verilerin İşlenmesine ve Korunmasına İlişkin Genel Politika (“Politika”) uyarınca gerçekleştirmektedir.
Gülermak faaliyetlerinin devamlılığı için gereken ölçüyle sınırlı olmak kaydıyla kişisel veri işlemekte; bu verilerin işlenme sebepleri-amaçları, kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin işlenme şartlarını belirleyen KVK Kanununun 5. ve 6. maddelerinde belirlenen sınırları aşmamaktadır.
2. GÜLERMAK’IN KİŞİSEL VERİ İŞLENMESİ-KORUNMASI İÇİN UYGULADIĞI PROSEDÜR
I. Genel Politika
Gülermak, kişisel verilerin işlenmesi-korunması konusunda izlediği genel politika uyarınca;
· İlgili Kişilerden sadece gerekli olan bilgileri, KVK Mevzuatına uygun olarak kanuni bir yükümlülük, işleme şartı ve/veya belirli bir amaç doğrultusunda talep etmekte,
· Kişisel verisini elde ettiği İlgili Kişileri, hangi verilerinin hangi amaçla talep edildiği, bu verilerin hangi şekilde, hangi amaçlarla ve ne zamana kadar saklanıp kaydedileceği, bu verilerin hangi amaçlarla, kimlere aktarılabileceği ve İlgili Kişinin hakları konusunda aydınlatmaktadır.
· Bir kişisel verinin işlenmesi için açık rıza alınması gereken durumlarda, İlgili Kişinin açık rızasını talep etmekte, rıza verilmesini hiçbir şekilde bir işlemin gerçekleşmesi/hizmetin sunulması için ön koşul haline getirerek zorunlu hale getirmemektedir.
· Elde ettiği tüm kişisel verileri, KVK Mevzuatına uygun olarak işlemekte ve korumakta; bu verilerin gizliliği için Kişisel Verilerin Korunması Kurumu tarafından belirlenen idari ve teknik tedbirleri almaktadır.
· İşlemekte olduğu kişisel verilere ilişkin olarak başta kendi çalışanlarını bilinçlendirmekte; çalışanlarının kişisel verilere erişim yetkilerini görevlerinin gerektirdiği ölçüyle sınırlamakta ve iş sözleşmelerine kişisel verilerin korunması ile ilgili taahhütler eklemektedir. Bunun yanı sıra, veri aktardığı üçüncü kişi ve kurumlar ile de aktarılan kişisel verilerin işlenme şeklinin ve gizliliğinin güvence altına alınması için sözleşme imzalamaktadır. Gülermak, çalışanları açısından bu süreci yönetebilmek adına firma içi disiplin yaptırımları belirlemiştir.
· Elde ettiği kişisel verileri sadece kanunda belirlenen süreler boyunca veya bu verilerin herhangi bir yolla saklanılmasının/kaydedilmesinin gerektiği süre boyunca tutmakta; kullanımına gerek kalmayan tüm kişisel verileri KVK Mevzuatına uygun olarak silmekte, yok etmekte veya anonim hale getirmektedir. Gülermak, bu süreci yönetebilmek adına kontrol ve imha süreçleri belirlemiş, Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası oluşturmuştur.
· İlgili kişilerin işlenmekte olan kişisel verilerine ilişkin olarak kanunen sahip oldukları haklarını kullanabilmeleri için de gerekli prosedürü belirlemiştir.
II. Temel Prensipler
Gülermak, işlemekte olduğu tüm kişisel verilerin;
a. Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olması,
b. Doğru ve gerektiğinde güncel olması,
c. Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenmesi,
d. İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olması,
e. İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilmesi
Konusuna hassasiyetle yaklaşmakta ve bu prensiplere uygun olarak kişisel veri işlenmesi için
gerekli idari ve teknik tedbirleri almaktadır.
iii. Kişisel Verilerin Korunması Amacıyla Alınan Tedbirler
a. İdari Tedbirler
Mevcut risk ve tehditlerin belirlenmesi Gülermak tarafından, kişisel verilerin özel nitelikli kişisel veri olup olmadığı, mahiyeti gereği hangi derecede gizlilik seviyesi gerektirdiği, güvenlik ihlali halinde İlgili Kişi bakımından ortaya çıkabilecek zararın niteliği ve niceliği dikkate alınarak gerekli olmayan hiçbir bilginin alınmaması konusunda özen gösterilmekte, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesi için gerekmesi durumunda İlgili Kişilerden açık rıza alınmakta, gizli belgeler sadece yetkili kişilerin ulaşabileceği ortamlarda saklanmakta ve kişisel veriler işlenme amaçları ortadan kalktıktan sonra silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.
Çalışanların eğitilmesi ve farkındalık çalışmaları Gülermak tarafından, çalışanları, kişisel verilerin hukuka aykırı olarak açıklanmaması ve paylaşılmaması gibi konular hakkında bilgilendirilmiş, çalışanlarda farkındalık yaratılmış, güvenlik riskleri belirlenerek gerekli önlemler alınmış, çalışanların kişisel veri güvenliğine ilişkin rol ve sorumlulukları, görev tanımlarını belirlenmiş, çalışanlarla kişisel verilerin gizliliğine ilişkin sözleşme imzalanmış, iş sözleşmelerine ve işçi yönetmeliğine gerekli maddeler eklenmiş ve çalışanların güvenlik politika ve prosedürlerine uymaması durumunda devreye girecek bir disiplin süreci belirlenmiştir.
Kişisel veri güvenliği politikalarının ve prosedürlerinin belirlenmesi Gülermak tarafından, veri kayıt sistemlerinde hangi kişisel verilerin bulunduğu tespit edilmiş ve bu veriler ile bir envanter oluşturulmuş, mevcut güvenlik önlemleri incelenerek yasal yükümlülüklere uyum sağlanmış, politika ve prosedürler hazırlanmış, sorunlu alanlar belirlenerek gerekli tedbirler alınmış, düzenli olarak yapılacak kontrol periyodları belirlenmiş ve belgelenerek kontrollere başlanmış, kontrollerde geliştirilmesi gereken hususların belirlenmesi ve gerekli güncellemelerin yapılması yönünde karar alınmış, her kişisel veri kategorisi için ortaya çıkabilecek riskler ile güvenlik ihlallerinin nasıl yönetileceği belirlenmiştir.
Kişisel verilerin mümkün olduğunca azaltılması Gülermak tarafından, kişisel veriler, doğru güncel olarak işlenmekte, ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilmekte, yapılan periyodik kontrollerde işlenmekte olan kişisel verilere hala ihtiyaç olup olmadığı değerlendirilmekte, ihtiyaç duyulmayan kişisel veriler, kişisel veri saklama ve imha politikası uyarınca silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmekte,
yetkisiz erişimin önüne geçilebilmesi için sıklıkla erişim gerektirmeyen ve arşiv amaçlı tutulan kişisel veriler, daha güvenli ortamlarda muhafaza edilmektedir.
Veri işleyenler ile ilişkilerin yönetimi Gülermak tarafından, dışarıdan hizmet alınması sebebiyle veri aktarılan kişi/kurumların, bu kişisel verileri işlerken en az kendileri tarafından sağlanan güvenlik seviyesini sağlandıklarından emin olmak adına, veri işleyenlerle kişisel veri aktarımı sözleşmeleri imzalanmakta; söz konusu sözleşme aracılığıyla, veri işleyenin sadece Gülermak’ın talimatları doğrultusunda, sözleşmede belirtilen veri işleme amaç ve kapsamına
uygun ve kişisel verilerin korunması mevzuatı ile uyumlu şekilde hareket etmesi, kişisel veri saklama ve imha politikasına uyması, veri işleyenin, işlediği kişisel verilere ilişkin olarak süresiz sır saklama yükümlülüğüne tabi olması, söz konusu sözleşmede herhangi bir veri ihlali olması durumunda, veri işleyenin bu durumu derhal Gülermak’a bildirmekle yükümlü olması teminat altına alınmaktadır.
b. Teknik Tedbirler
Siber güvenliğin sağlanması Gülermak tarafından güvenlik duvarı, ağ geçidi yama yönetimi ve yazılım güncellemeleri kullanılmakta, sistemler için alınan güvenlik tedbirlerinin yeterli olup olmadığı düzenli olarak kontrol edilmekte, düzenli aralıklarla şifre ve parolaların değiştirilmesi sağlanmakta, yönetici hesabı ve admin yetkisi sadece ihtiyaç olan durumlarda kullanım için açılmakta, kullanıcı adı ve şifre kullanılmak suretiyle ilgili sistemlere erişimin sağlanmakta, Gülermak‘la ilişikleri kesilen çalışanlar için zaman kaybetmeksizin hesap silinmekte ya da girişler kapatılmakta, anti virüs, antispam gibi ürünler kullanılmakta ve güncellenmekte, farklı internet sitelerinden kişisel veri temin edilirken, bağlantılar güvenli yollarla gerçekleştirilmektedir. Bunlara ek olarak, Gülermak tarafından, güçlü ve kolay tahmin edilemeyecek şifre ve parolalar oluşturulmuş, şifre girişi deneme sayısı sınırlandırılmıştır, kişisel veri içeren sistemlere erişim sınırlandırılmış, çalışanlara, yapmakta oldukları iş ve görevler ile yetki ve sorumlulukları için gerekli olduğu ölçüde erişim yetkisi tanınmış, kullanılmayan yazılım ve servisler cihazlardan kaldırılmış, erişim yetki ve kontrol matrisi ve ayrı bir erişim politika ve prosedürü oluşturulmuştur.
Kişisel veri güvenliğinin takibi Gülermak tarafından güvenlik yazılımı mesajları, erişim kontrolü kayıtları ve diğer raporlama araçları düzenli olarak kontrol edilmekte, bu sistemlerden gelen uyarılar üzerine harekete geçilmekte, bilişim sistemlerinin bilinen zafiyetlere karşı korunması için düzenli olarak zafiyet taramaları ve sızma testleri yapılmakta, ortaya çıkan güvenlik açıklarına dair testlerin sonucuna göre değerlendirmeler yapılmakta, bilişim sisteminin çökmesi, kötü niyetli yazılım, servis dışı bırakma saldırısı, eksik veya hatalı veri girişi, gizlilik ve bütünlüğü bozan ihlaller, bilişim sisteminin kötüye kullanılması gibi istenmeyen olaylarda deliller toplanmakta ve güvenli bir şekilde saklanmaktadır.
Kişisel veri içeren ortamların güvenliğinin sağlanması Gülermak tarafından Gülermak’a ait kişisel veri içeren kağıt ortamları, elektronik ortam ve cihazlar için önlem alınmakta, elektronik posta ya da posta ile aktarılan kişisel veriler tedbir alınarak gönderilmekte, kişisel veri içeren kağıt ortamındaki evraklar, sunucular, yedekleme cihazları, CD, DVD ve USB gibi cihazlar ek güvenlik önlemlerinin olduğu başka bir odaya alınarak kullanılmadığı zaman kilit altında
tutulmakta, ortama giriş çıkış kayıtları tutulmakta, söz konusu evraklara yetkisiz erişimin önlenmekte, kişisel veri içeren cihazların kaybolması veya çalınması gibi durumlara karşı erişim kontrol yetkilendirmesi ve şifreleme yöntemleri kullanılmakta; bu kapsamda şifre anahtarı, sadece yetkili kişilerin erişebileceği bir ortamda saklanmakta ve yetkisiz erişimin önlenmekte, tam disk şifrelemesiyle dosyalar şifrelenmekte, uluslararası kabul gören şifreleme programları kullanılmaktadır. Bunlara ek olarak, Gülermak tarafından, çalışanların şahsi elektronik cihazlarının, bilgi sistem ağına erişim sağlaması sırasında güvenlik ihlali olmaması için güvenlik tedbirleri alınmıştır, elektronik ortamda tutulan kişisel veriler için ağ bileşenleri arasındaki erişimi sınırlandırılmıştır ve bileşenler ayrılmıştır.
Bilgi teknolojileri sistemleri tedariki, geliştirme ve bakımı Gülermak tarafından, uygulama sistemlerinin girdilerinin doğru ve uygun olduğuna dair kontroller yapılmakta, arızalandığı ya da bakım süresi geldiği için üretici, satıcı, servis gibi üçüncü kurumlara gönderilen cihazların bakım ve onarım işlemi için gönderilmesinden önce, kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması için cihazlardaki veri saklama ortamı sökülerek saklanmakta veya sadece arızalı parçalar gönderilmekte, bakım ve onarım gibi amaçlarla dışarıdan personel geldiği zaman kişisel veriler kopyalanarak kurum dışına çıkarılmasını engellemek için gerekli önlemler alınmaktadır.
Bunlara ek olarak, Gülermak tarafından sisteme doğru girilmiş bilginin bozulup bozulmadığını kontrol etmek amacıyla uygulamalara kontrol mekanizmaları yerleştirilmiştir.
Kişisel verilerin yedeklenmesi Yedeklenen kişisel verilere sadece sistem yöneticisi tarafından erişilebilmekte, veri seti yedekleri ağ dışında tutulmakta ve tüm yedeklerin fiziksel güvenliği sağlanmaktadır. Bunlara ek olarak, Gülermak tarafından kötü amaçlı yazılımlara karşı kişisel veri güvenliğini sağlamak için veri yedekleme stratejileri geliştirilmiştir.
iv. İlgili Kişilerin Başvuru Hakkı
Gülermak, aydınlatma yükümlülüğü kapsamında kişisel verisini işlediği İlgili Kişileri KVK Kanunu madde 11 kapsamında sahip olduğu haklarla ilgili olarak bilgilendirmektedir. İlgili kişiler her zaman Gülermak’a başvurarak:
· Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
· Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
· Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
· Yurt içinde ve yurt dışında kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
· Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması durumunda bunların düzeltilmesini isteme,
· Kişisel verilerinin işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkmış olması şartıyla, kişisel verilerinin silinmesini, yok edilmesini veya anonim hâle getirilmesini isteme,
· Eksik veya yanlış işlenmiş olması sebebiyle kişisel verisinin düzeltilmesi işleminin; işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkmış olması sebebiyle, kişisel verisinin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hâle getirilmesi durumlarında bu işlemlerin, kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
· Kişisel verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhlerine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
· Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde, zararın giderilmesini talep etme
Haklarına sahiptir. Bu yöndeki taleplerini içeren dilekçelerini, Bahçelievler Mahallesi, Ankara Konya Yolu 23. Km No:111 06830 Gölbaşı/Ankara adresinde bulunan veri sorumlusu Gülermak’a kimlik ibraz ederek şahsen başvuru yoluyla veya aynı adrese noter aracılığıyla göndermek suretiyle iletme hakkına sahiptir.
Bu talepler, niteliğine göre en kısa sürede ve her halükarda en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak veya Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından ücrete ilişkin yayınlanacak tarifedeki koşulların oluşması durumunda tarifedeki ücret mukabili sonuçlandırılacaktır.
Gülermak gerektiğinde başvuru sırasında veya başvuru değerlendirilirken ek bilgi ve belge talep etme hakkını saklı tutmaktadır.
Gülermak talebi kabul eder veya gerekçesini açıklayarak reddeder ve cevabını İlgili Kişiye yazılı olarak veya elektronik ortamda bildirir. Başvuruda yer alan talebin kabul edilmesi hâlinde, Gülermak tarafından gereği yerine getirilir. Başvurunun Gülermak’ın hatasından kaynaklanması hâlinde varsa alınan ücret ilgiliye iade edilir.
All rights reserved ‐ 2023 © Gülermak Ağır Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.Ş.
PRIVACY POLICY
Gülermak pay great attention to lawful, fair and transparent processing of data and respect everyone's fundamental right to privacy. By applying appropriate technical and organisational measures, we make every effort to ensure that processing is carried out in a manner that ensures adequate security of personal data, including protection against unauthorised or unlawful processing as well as accidental loss, destruction or damage of personal data.
Acting in the implementation of Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46/EC (hereinafter: GDPR), we would like to inform you how we process your personal data.
CONTROLLER AND JOINT CONTROLLERS
The controller of your personal data or, depending on the situation, the joint controller of your data, will be the company of Gülermak Group with which you exchange correspondence, or with which you have a business relationship, take steps to enter into a contract or perform a contract that is already signed.
Gülermak Group companies
Data Controller name |
Registration information |
Gülermak sp. z o.o. |
ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa |
Gülermak
Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt Anonim Şirketi |
Konya Devlet Yolu 23KM., 111, 06830 Gölbaşı, Ankara, Turcja |
Gülermak
Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut Anonim Sirketi S.A. Oddział w Polsce (branch in
Poland) |
ul.
Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa |
Data controllers on each project:
Name of the project and Data Controller |
Registration information |
Poznań
Tram:
|
ul. Wilczak 49, 61-623 Poznań |
S52
expressway project:
|
ul. Jęczmienna (róg ul. na Zielonki), 31-268 Kraków |
Tramwaj
PPP Kraków |
ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa |
The above-mentioned companies may process personal data in a joint control model.
DATA PROTECTION OFFICER
For matters related to the protection of personal data, you may contact Data Protection Officer Anna Dmochowska via post at the above-mentioned addresses of the registered offices of Gülermak companies or via e-mail at gdpr@gulermak.com, which is also the contact point of the joint controllers.
BASIS AND PURPOSE OF PERSONAL DATA PROCESSING
We process your personal data in connection with the exchange of correspondence with you, our business relationship or in relation to actions aimed at entering into a contract or performing an already concluded one. The data may be collected directly from you or from the company you represent or by which you have been designated to take part in the performance of the contract.
Purpose of processing |
Legal basis of processing |
Duration of processing |
The
process of personal data processing related to actions aimed at entering into
or performing a contract. |
Article
6(1)(b) of the GDPR - in case of persons who are or are going to be a party
to a contract. |
The data will be processed for the term of the contract, and, after its termination, for the period necessary to fulfil obligations imposed on the data controller under generally applicable laws and regulations (i.e., among other things, pursuant to accounting regulations, accounting data will be retained for 5 years starting from the end of the calendar year in which the tax obligation was updated, and, in terms of limitation, unless a special regulation stipulates otherwise, the limitation period is 6 years, and in the case of claims related to periodically performed services and the running of a business - 3 years). |
Correspondence exchange process |
Article 6(1)(f) of the GDPR - when the legitimate interest pursued by the controller is to carry out correspondence relating to the controller's business. |
Personal data will be processed for the duration of the exchange of correspondence and cooperation, and, after it ends, for one year from the last contact and the end of cooperation. |
Legal services (including establishing, exercising or defending legal claims) |
Article 6(1)(f) of the GDPR, which relates to the legitimate interest of the data controller. |
Data will be processed for this purpose until any possible legal claims become time barred. |
Fulfilment of legal obligations imposed on the controller concerning the keeping of accounts and accounting records, including archiving documents |
Article 6(1)(c) of the GDPR - processing is necessary for the fulfilment of a legal obligation imposed on the controller. |
Data is processed for the periods prescribed by law, including the Accounting Act. As a rule, accounting documents are kept for 5 years after the end of the year in which the event in connection with which the accounting document was issued occurred. |
RIGHTS OF DATA SUBJECTS
In situations provided for by law, data subjects have the right to:
· ➢ access their personal data in accordance with Article 15 of the GDPR,
· ➢ rectify personal data in accordance with Article 16 of the GDPR,
· ➢ erase personal data in accordance with Article 17 of the GDPR,
· ➢ restrict the processing of personal data in accordance with Article 18 of the GDPR,
· ➢ data portability in accordance with Article 20 of the GDPR,
· ➢ withdraw the consent at any time without affecting the lawfulness of the processing that was carried out before the withdrawal.
What is more, pursuant to Article 21 of the GDPR, data subjects have the right to object on grounds relating to their particular situation to processing which is carried out on the basis of Article 6(1)(f) of the GDPR (i.e. in connection with the legitimate interest of the controller or a third party).
A data subject is also entitled to lodge a complaint with the President of the Personal Data Protection Office, if, in their opinion, the processing of the personal data violates the provisions of the GDPR.
IS IT NECESSARY TO PROVIDE DATA?
In case the data subject is a party to a contract, the provision of personal data is a condition for the conclusion of such a contract and its performance as well as for the fulfilment of legal obligations.
In the situation where the legal basis for the processing of personal data is a consent, the provision of personal data is voluntary. The provision of personal data is also voluntary when the data is used for the purpose of performance of a contract or contacting or corresponding with the representatives of a party to such a contract in matters related to its performance, however, without providing such data this purpose cannot be fulfilled.
DATA TRANSFER OUTSIDE THE EU
Personal data may be transferred to third countries pursuant to Art. 45 or Art. 46 of the GDPR or in case any of the exceptions stipulated in Art. 49(1) of the GDPR is applicable. In particular, the data may be transferred to Turkey under standard contractual clauses. Information about the safeguards used in the case of transferring the data to a third party and a copy of the transferred data can be obtained at the above-mentioned e-mail address. In connection with the transfer of your data outside the EEA, we verify whether Partners guarantee a high level of personal data protection.
RECIPIENTS OF PERSONAL DATA
Personal data may be transferred to other entities, so-called “recipients of personal data”, namely:
· ➢ entities providing postal or courier services;
· ➢ banks – to settle the Contract, etc.;
· ➢ state authorities or other entities authorized under the law – in order to fulfil binding obligations (Tax Office, Police, etc.);
· ➢ entities processing personal data by order of the controller, inter alia, entities providing legal assistance, accounting, IT, tax or advisory services – with such entities processing data on the basis of a contract with the controller and exclusively in accordance with the controller's instructions;
· ➢ Gülermak Group entities for internal administrative purposes.
PROFILING
The controller does not use automated decision making, including profiling, which is referred to in Art. 22(1,4) of the GDPR.
All rights reserved ‐ 2023 © Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut AS Oddział w Polsce
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Gülermak przywiązuje ogromną wagę do przetwarzania danych zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty oraz szanuje podstawowe prawo każdego człowieka do zachowania prywatności. Stosując odpowiednie środki techniczne i organizacyjne dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzanie odbywało się w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem danych osobowych.
Działając w wykonaniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L 2016, Nr 119, str.1) (dalej: RODO) pragniemy poinformować, jak przetwarzamy Państwa dane osobowe.
ADMINISTRATOR I WSPÓŁADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych lub w zależności od stanu faktycznego współadministratorem danych, będzie podmiot z grupy Gülermak, z którym prowadzisz korespondencję, lub z którym łączy Cię współpraca, działania zmierzające do zawarcia umowy lub realizacja umowy już zawartej.
Spółki Grupy Gülermak
Nazwa Administratora Danych |
Dane rejestrowe |
Gülermak sp. z o.o. |
ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa |
Gülermak
Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt Anonim Şirketi |
Konya Devlet Yolu 23KM., 111, 06830 Gölbaşı, Ankara, Turcja |
Gülermak
Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut Anonim Sirketi S.A. Oddział w Polsce |
ul.
Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa |
Administratorzy danych na poszczególnych projektach:
Nazwa projektu i Administratora Danych |
Dane rejestrowe |
Tramwaj
Poznań:
|
ul. Wilczak 49, 61-623 Poznań |
Projekt
drogi ekspresowej S52:
|
ul. Jęczmienna (róg ul. na Zielonki), 31-268 Kraków |
Tramwaj
PPP Kraków |
ul. Giełdowa 7/9, 01-211 Warszawa |
Powyższe podmioty mogą przetwarzać dane osobowe w modelu współadministrowania.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można się skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Anną Dmochowska korespondencyjnie na wyżej wskazane adresy siedzib spółek Gülermak lub drogą e-mail na adres: gdpr@gulermak.com, który również stanowi punkt kontaktu współadministratorów.
PODSTAWA I CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Przetwarzamy Twoje dane, w związku z prowadzoną z Tobą korespondencją, łączącą nas współpracą lub w nawiązaniu do działań zmierzających do zawarcia umowy bądź realizacji zawartej już umowy. Dane mogły zostać pozyskane bezpośrednio od Ciebie lub podmiotu, którego reprezentujesz lub przez który zostałeś wskazany do realizacji umowy.
Cel przetwarzania |
Podstawa prawna przetwarzania |
Czas przetwarzania |
Proces
przetwarzania danych osobowych związany z działaniami zmierzającymi do
zawarcia umowy lub jej realizacji. |
Art. 6
ust. 1 lit. b RODO w przypadku osób, które są lub mają być stroną umowy. |
Dane będą przetwarzane przez czas obowiązywania umowy a po jej zakończeniu przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków nałożonych na administratora danych na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa (tj. m.in. dane rachunkowe przechowywane będą na podstawie przepisów o rachunkowości przez 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy, a w zakresie przedawnienia jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi 6 lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 3 lata). |
Proces wymiany korespondencji |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – gdzie prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie korespondencji związanej z działalnością administratora danych. |
Dane osobowe będą przetwarzane przez czas trwania wymiany korespondencji i współpracy a po jej zakończeniu przez rok od ostatniego kontaktu i zakończenia współpracy. |
Obsługa prawna (w tym ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami) |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który wskazuje na prawnie uzasadniony interes administratora danych. |
Dane w tym celu będą przetwarza do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń prawnych. |
Realizacji obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, dotyczących prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, w tym archiwizowanie dokumentów |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO, przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. |
Dane przetwarzane są przez okresy wskazane przepisami prawa, w tym ustawę o rachunkowości. Dokumenty księgowe przechowywane są co do zasady przez 5 lat po zakończeniu roku, w którym wystąpiło zdarzenie w związku, z którym został wystawiony dokument księgowy. |
PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
W sytuacjach przewidzianych prawem osobom, których dane dotyczą przysługuje:
· ➢ prawo dostępu do treści danych zgodnie z art. 15 RODO;
· ➢ prawo ich sprostowania danych zgodnie z art. 16 RODO;
· ➢ prawo usunięcia danych zgodnie z art. 17 RODO;
· ➢ prawo ograniczenia przetwarzania danych zgodnie z art. 18 RODO;
· ➢ prawo do przenoszenia danych zgodnie z art. 20 RODO;
· ➢ prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
Nadto osobom, których dane dotyczą przysługuje zgodnie z art. 21 RODO również prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją wobec przetwarzania, które odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora danych lub strony trzeciej).
Osobie, której dane dotyczą przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
CZY NALEŻY PRZEKAZAĆ DANE ?
W sytuacji, gdy osoba, której dane dotyczą jest stroną umowy podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia takiej umowy i jej wykonania oraz wypełnienia zobowiązań prawnych. W zakresie w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda podanie danych osobowych jest dobrowolne. Podanie danych osobowych jest dobrowolne również, gdy służy do realizacji umowy bądź prowadzenia w tym celu kontaktu lub korespondencji z przedstawicielami strony takiej umowy, niemniej bez podania danych cel ten nie będzie mógł zostać spełniony.
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA UE
Dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie art. 45 lub art. 46 RODO, bądź gdy zastosowanie ma którykolwiek z wyjątków wskazanych w art. 49 ust. 1 RODO. W szczególności dane mogą być przekazywane do Turcji na podstawie standardowych klauzul umownych. Informację na temat zastosowanych zabezpieczeń w przypadku przekazania danych do państwa trzeciego oraz kopię przekazanych danych można uzyskać pod wyżej wskazanym adresem e-mail. W związku z przekazaniem Twoich danych poza terytorium EOG, weryfikujemy, aby Partnerzy dawali gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych osobowych.
ODBIORCY DANYCH
Dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom, tzw. odbiorcom danych osobowych tj.:
· ➢ pomiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
· ➢ bankom – celem rozliczenia Umowy itp.;
· ➢ organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących obowiązków (Urząd Skarbowy, Policja, itd.);
· ➢ podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora m.in podmiotom świadczącym usługi z zakresu pomocy prawnej, księgowości, IT, podatków lub usługi doradcze - przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora;
· ➢ spółkom grupy Gülermak do wewnętrznych celów administracyjnych.
PROFILOWANIE
Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym nie dokonuje profilowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
All rights reserved ‐ 2023 © Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut AS Oddział w Polsce
Hakkımızda
GÜLERMAK, kuruluşundan bu yana, kusursuz saygınlığı ve profesyonel yaklaşımları ile tanınan, önde gelen uluslararası EPC yüklenicisi olmuştur. GÜLERMAK kurulduğu 1958 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürmekte olup dünya çapında anahtar teslimi inşaat altyapı ve endüstriyel inşaat projeleri yürütmektedir. Yıllar içerisinde "zamanında teslimat" hedefimizi koruyarak, müşterilerimiz ve iş ortaklarımızla güven duygusunu daima sabit tuttuk. Değerli müşteri ve ortaklarımızla sıkı çalışma, tutarlılık, uzmanlık, iyi ilişkiler başarı öykümüzün arkasındaki itici güç olmuştur. Kuruluşundan bu yana, GÜLERMAK, müşterilerinin gereksinimlerine ve kendi iç politika ve prosedürlerine yakışan üst düzey etik standartlarla faaliyetlerini sürdürmektedir.
GÜLERMAK olarak geniş yelpazede sağlamakta olduğumuz hizmetlerimiz; Metro, Tünel, Demiryolları, YHT'ler, Tramvay Karayolları, Köprü, Viyadük ve Hidroelektrik Santrallerini de içeren müşterilerimizin tercihlerine özel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde biçimlendirilmektedir. GÜLERMAK'ın eksiksiz anahtar teslimi, EPC, Metro ve Raylı sistemlerdeki kusursuz deneyimi, Polonya, İsveç, B.A.E, Hindistan ve Türkiye'de 30'dan fazla prestijli EPC Metro, Tramvay, Demiryolu ve HSR projesini başarıyla teslim etmesi ile sahada GÜLERMAK’ın elde ettiği sahada en deneyimli Türk EPC Yüklenicisi unvanı ile 1990’ların sonuna tarihlenmektedir. Referans noktası olması açısından, dünya çapında 300 km'nin üzerinde tünel, 120 yeraltı metro istasyonu ve 1300 km'lik demiryolu / HSR hattı ve 40'tan fazla TBM'nin işletilmesi sadece son on yılda gerçekleştirilmiştir.
GÜLERMAK, vizyoner yönetimi sayesinde sağlıklı likidite ve sürdürülebilir büyüme oranları ile finansal açıdan her zaman istikrarlı duruşunu korumuştur. GÜLERMAK, 2,8 Milyar Dolar değerindeki tüm dikkatleri üzerine çeken Dubai Metro Expo 2020 projesini de başarıyla tamamladı. GÜLERMAK'ın kalite prosedür ve süreçleri, sürekli iyileştirme amacı ile düzenli olarak gözden geçirilmektedir. Sağlık, Emniyet ve Çevre Yönetim Sistemi Politika ve Hedeflerine Uyum her zaman yönetim ekibimizin önceliği olmuş ve işgücüne kadar yaygınlaştırılmıştır.
GÜLERMAK, uluslararası EPC yüklenicisi ve katma değer yaratan hizmetleri ile teknik ve yönetsel yetkinliğine yaptığı kesintisiz yatırımları ile güvenilir bir iş ortağı olarak tanınmaktadır. GÜLERMAK, 66 yıllık birinci sınıf hizmet geçmişi boyunca geliştirdiği kurum kültürüne bağlılığı sayesinde müşterileri ve iş ortakları ile birlikte refah içinde olmayı amaçlar.
Politikalar
Bu Kurallar, Gülermak Grubu'nun iş ve yönetim etiği
gerekliliklerini tanımlar ve açıklar.
Tüm
tam veya yarı zamanlı çalışanlar ve Gülermak,
Tedarik Zinciri Ortakları, taşeronlar ve
tedarikçiler için çalışan diğer kişiler iş ve
sorumluluk taahhütlerinde etik iş kurallarını
dikkate almalıdır. Bu Kuralların amacı:
· Yönetim Kurulu,
Direktörler ve yönetim ekibi için iş etiğinin
önemini vurgulamak;
· İşyerinde uygun olmayan
davranışlar konusunda tüm personeli
bilgilendirmek;
· Herhangi bir etik dışı
davranışın rapor edilmesini aktif şekilde teşvik
etmek;
· Gülermak'ın değer ve ilkelerini
tanıtmak ve her türlü uygunsuzluğu önlemek.
İş
Etiği Kuralları, Gülermak'ın iş için Risk Yönetim
Stratejisinin kritik ve temel bir bileşenidir.
Tüm çalışanlar, işe başladıkları andan
itibaren Gülermak İş Etiği Kuralları ve ilgili
politikalarının amaç ve hedefleri konusunda eğitim
alacaklardır. En az yılda bir kez veya politikada
değişiklik olduğunda veya bir ihlal tespit
edildiğinde ve alınan derslerin uygulanması
gerektiğinde daha kapsamlı yenileme eğitimleri
verilecektir. Tüm çalışanlardan yılda bir kez bu
Kurallara uyduklarını ve uymaya devam edeceklerini
ve ayrıca eksiklikleri veya iyileştirme gerektiren
alanlarını belirlemeleri istenecektir.
Gülermak
çalışanları toplam değeri 10,00$'ı aşan hediye veya
ağırlama taleplerini kabul etmeyecektir.
Tüm
çalışanlar, Gülermak'ın ticari çıkarlarını temsil
ederken profesyonelce ve sorumlu
davranmalıdır.
Her türlü kaynağın
kötü idaresi, kötüye kullanılması, israfı, aşırı
veya yanlış tüketimi önlenmelidir.
Çıkar Çatışması
Tüm çalışanlar, kişisel çıkarları ile
Gülermak'ın ticari çıkarları arasında olası bir
çatışmadan kaçınmalı ve vuku bulabilecek olası bir
çatışma, etik@gulermak.com e-posta adresi
kullanılarak derhal Etik Kurul'a bildirilmelidir.
Her türlü başvuru isimsiz olarak yapılabilir. Yılda
en az bir kez, tüm çalışanlar potansiyel çıkar
çatışmalarına yönelik bir anket dolduracaktır.
Potansiyel
çıkar çatışmaları aşağıdaki durumları içerip ancak
bunlarla da sınırlı değildir:
· Bir
çalışanın kişisel çıkarı, başka bir çalışanın
kişisel çıkarı veya Gülermak'ın çıkarı ile
çatışıyorsa veya çatışma olasılığı varsa;
·
Çalışanın görevlerini objektif ve etkili bir şekilde
yerine getirmesini engelleyen bir konu veya olayın
meydana gelmesi veya meydana gelme olasılığının
varlığı
· Bir çalışanın pozisyonunu
kendisinin veya yakınlarının menfaatleri
doğrultusunda menfaat sağlamak için
kullandığında.
· Bu tür durumların meydana
gelme olasılığı da dahil olmak üzere yukarıda
sayılanlara benzer durumların ortaya çıkışı en kısa
sürede ilgili iş birimi başkanına ve/veya Gülermak
Etik Kurulu'na bildirilmelidir.
İş Fırsatları
Tüm Çalışanlar:
·
Gülermak'ın malvarlığını, bilgilerini veya konumunu
kendisi lehine kullanamaz ve bunlardan fayda
sağlayamaz;
· Gülermak ile rekabet
edemez (doğrudan veya dolaylı).
Gizlilik
Gülermak tarafından sağlanan gizli
bilgilere erişimi olan tüm çalışanlar, diğer
çalışanlar veya müşteriler bu bilgilerin gizliliğini
korumaktan yasal olarak sorumludur.
Şüpheye
mahal vermemek adına gizli bilgi, kamuya açık
olmayan veya Gülermak ve müşterisinin menfaatleri
üzerinde olumsuz etkisi olabilecek veya rakipler
tarafından kullanılabilecek her türlü veri veya
bilgidir.
Tacizin, Mobbing’in & Ayrımcılığın
Önlenmesi
Gülermak, hiçbir şekilde ayrımcılık,
taciz, mobbing ve zorbalık davranışlarını hiçbir
koşulda tolere etmez.
Çalışanın
küçük düşürülmesini veya aşağılanmasını veya
çalışanın personel grubundan tecrit edilmesini veya
bertaraf edilmesini amaçlayan veya bunlarla
sonuçlanan her türlü sözlü veya fiziksel eylem,
ister kısa süreli, ister kalıcı ve uzun süreli
olsun, yasaktır. Bireyin cinsiyeti, yaşı, engeli
veya engelliliği, ırkı, fiziksel görünümü, dini,
uyruğu, siyasi görüşü, etnik kökeni, cinsel yönelimi
veya diğer koruma altındaki kategorisiyle ilgili her
türlü taciz veya ayrımcılık, mevzuat ve bu
politikanın ihlali niteliğindedir.
Tüm
çalışanlara işyerinde onurlu ve saygılı
davranılacaktır. Bireyin bir başkasında korku veya
endişe yaratacağını bildiği, işte performansı
engelleyen, Saldırgan, aşağılayıcı, tehdit edici,
göz korkutucu davranışlar, her türlü cinsel
yaklaşım, aşağılama, takip, tecrit ve işbirliği
yapmama, ısrarlı ve haksız eleştiri, davranış(lar),
telefonla taciz, bu tür istenmeyen davranışlara
örnektir. Herhangi bir çalışanın yukarıda
belirtilenlerden herhangi biriyle karşılaşması
durumunda, bunlar derhal ilgili Bölüm Müdürüne, İş
Birimi veya Ünitesi Başkanına bildirilmelidir.
Kendisinin veya başka bir
çalışanın mobbing, taciz veya ayrımcılığa maruz
kaldığına inanan veya mobbing, taciz veya ayrımcılık
olaylarına tanık olan çalışanlar bu tür olayları
Gülermak intranetinde isimsiz olarak
“WHISTLEBLOWING” bağlantısını takip ederek veya
antimobbing@gulermak.com adresine e-posta göndererek
Üst Yönetime veya Mobbingle Mücadele Komitesine
bildirme hakkına sahiptir. Şüpheye mahal vermemek
için, olayı bildiren çalışanın kimliği biliniyor
olsa dahi kesinlikle gizli kalacaktır.
Gülermak'ın
Mobbingle Mücadele Komitesi, Gülermak'ın
intranetinin bulguları yayınlayacağı olayın
bildirilmesi üzerine derhal harekete geçecek ve
sadece ihbar sırasında şikâyetçiye sağlanan özel bir
kod ile erişilebilen soruşturma sonucunda tedbir
alınacaktır.
Adil Muamele
Tüm çalışanlar Gülermak müşterilerine,
taşeronlarına ve tedarikçilerine karşı adil ve eşit
davranmalıdır. Çalışanlar, manipülasyon, gizleme,
ayrıcalıklı bilgilerin kötüye kullanılması, maddi
gerçeklerin yanlış beyan edilmesi veya diğer
herhangi bir haksız uygulama yoluyla çıkar
sağlamamalıdır.
Şirket Varlıklarının Korunması ve Uygun
Kullanımı
Tüm çalışanlar, şirket varlıklarının
korunmasından, doğru ve verimli kullanılmasından
sorumludur.
Hırsızlık, ihmal ve israf
Gülermak'ın kârlılığını doğrudan olumsuz etkiler.
Şirket varlıkları yalnızca meşru iş amaçları için
kullanılmalıdır.
Kayıt ve Raporlama Doğrulama
Tüm çalışanlar, kayıtların, hesapların
ve iç denetimlerin ve beyanların oluşturulması,
bakımı ve kullanımı için geçerli iç sistemleri
kullanmakla yükümlüdür.
Gülermak'ın
kayıtlarının herhangi bir şekilde manipüle edilmesi
yasaktır.
Tüm raporlar, belgeler ve
yazışmalar eksiksiz, doğru ve anlaşılır şekilde
saklanmalı ve işlenmelidir.
Yasa Kuralları ve Yönetmelikleri ile Uyum
Tüm çalışanlar, geçerli tüm yasalara ve
zorunlu ve düzenleyici kural ve düzenlemelere uygun
hareket etmelidir. Şüpheye mahal vermemek için, tüm
çalışanlar her türlü yolsuzluk ve internet kaynaklı
suçlara karışmaktan kaçınacaktır.
Gülermak
Grubu, birden fazla yetki alanı ve pazarda faaliyet
gösteren Küresel İnşaat Şirketidir. Bu
nedenle, birçok ülkede kabul edilen serbest ve adil
ticarete ilişkin genel ilkelere, Rekabet Hukuku'na
tabidir.
Yürürlükteki rekabet
yasalarına kesinlikle uymak Gülermak'ın politikası
olup ayrıca her çalışanın yükümlülüğüdür.
Gülermak,
çalışanlarını rekabet hukuku yükümlülüklerini
kavramaları ve dolayısıyla bunlara uymaları
konusunda eğitecektir.
Kamu Kurum ve Kuruluşları ile İlişkiler
Gülermak, Kamu Kurum ve Kuruluşları ile
azami şeffaflık bağlamında ve herhangi bir menfaat
veya menfaati teşvik veya lehinde herhangi bir vaat
veya ödeme veya mal teklifini reddeder ve meşru ve
doğru ilişkileri teşvik eder.
Gülermak
çalışanları, Kamu Kurum ve Kuruluşu çalışanlarına
veya aile üyelerine para veya hediye teklif
edemez.
Kamu Kurum ve Kuruluşları
ile iş görüşmeleri, beklenti veya ilişkiler devam
ederken, Kamu Kurum ve Kuruluşları adına müzakere
eden veya karar veren görevliler dahil olmak üzere
Gülermak için çalışan kişiler, karşı tarafın
kararlarını uygunsuz bir şekilde etkilemeye
çalışmamalıdır.
Herhangi bir kişi, kamu
görevlilerinden herhangi bir talep veya çıkar
teklifi alırsa, ilişkileri derhal askıya almalı ve
bu kanun hükümlerine göre durumu
bildirmelidirler.
Kamu kurumları ihale
verirken özel, karmaşık kanun, kural ve düzenlemeler
uygulayabilir.
Düzenlemelerden herhangi
birine uyulmaması suç teşkil edebilir. Bu nedenle,
tüm düzenlemelere uyum için çalışanların şirket
içindeki uygun uzmanlardan veya gerekirse uygun bir
avukat veya danışmandan destek almaları
önerilir.
Siyasete Katılım
Gülermak, tüm siyasi parti ve
örgütlerin dışındadır.
Ancak
Gülermak, herhangi bir siyasi parti veya örgüte
tamamen açık ve şeffaf bir şekilde ve belirli bir
yargı yetkisine ilişkin yürürlükteki mevzuata uygun
olarak mali veya mali olmayan katkılarda
bulunabilir.
İş Etiği ve Ahlakı Yönetmeliği
Uygun Olmayan ve Etik Dışı Davranışların Rapor
Edilmesi
Tüm çalışanlar, diğer tüm çalışanları bu
İş Etiği Kurallarına göre çalışmaya teşvik
etmelidir. Uyumsuzluk veya ihlaller veya açıklığa
kavuşturulması gereken herhangi bir konu, mümkün
olan en kısa sürede amirlere, müdürlere veya
direktörlere bildirilmelidir. Çalışanların sorun ve
endişelerini birinci kademe amirlerine veya
yöneticilerine iletmekten rahatsız olmaları
durumunda endişelerini doğrudan bir İş Ünitesi/Birim
Başkanı, Direktör, İcra Kurulu Başkanı veya Yönetim
Kurulu Başkanına bildirmeleri için aktif olarak
teşvik edilmektedirler.
Tüm
denetçiler, yöneticiler ve direktörler, bu etik
kurallara uyulmaması ve ihlallerin İş Birimi
Başkanı, Etik Kurul veya İcra Kurulu'na
bildirilmesinden sorumludur. Tüm uygunsuzluklar veya
ihlaller Yönetim Kurulu tarafından uygulanan
disiplin önlemlerine göre Etik Kurul tarafından
gözden geçirilerek gerekli düzeltici faaliyetler,
yaptırımlar uygulanacaktır. Gülermak, niyeti ne
olursa olsun, herhangi bir uygunsuzluğu, ihlali,
uygunsuz veya etik olmayan davranışları bildirdiği
için herhangi bir çalışana karşı misilleme
yapılmasına izin vermeyecektir.
Bu
kuralların ihlali ve uyulmaması Gülermak Etik Kurul
üyelerine aşağıdaki adrese e-posta gönderilerek de
doğrudan bildirilebilir:
ethic@gulermak.com
Taciz, mobbing veya ayrımcılık
konularındaki ihlal ve ihlaller ayrıca Gülermak
Mobbingle Mücadele Komitesi üyelerine aşağıdaki
adrese e-posta gönderilerek bildirilebilir:
antimobbing@gulermak.com
Gülermak'ın ilgili komitesi, konuyu
soruşturmak ve sıkı bir gizlilik içinde çözmek için
derhal harekete geçecektir.
Bilinse
dahi olası uygunsuzluk veya ihlali bildiren
çalışanın kimliği, örgütün üyeleri mahkeme celbine,
ihtiyatlı görüşmeye veya belirli bir yargı yetkisi
dahilindeki diğer yasal işlemlere tabi olması koşulu
ile konu kolluk kuvvetleri tarafından soruşturma
gerektirmediği sürece, bu politikanın uygulanmasına
doğrudan müdahil kişiler için gizli
kalacaktır.
Değişiklikler
Yukarıdaki kurallarda değişiklik ancak Yöneticiler,
Direktörler, CEO'lar ve Uyum Görevlisi'nin
tavsiyeleri ile Gülermak Yönetim Kurulunun kararı
ile yapılabilir.
Gülermak Ağır Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş., 1958'den beri, ulaşım altyapısı ve endüstriyel projelerin tasarımı ve inşası konusunda lider olmuştur. Müşterilerimiz için inşa ettiğimiz kamusal varlıklar nihayetinde yerel toplulukları ve son kullanıcıların yaşamlarını iyileştirmektedir. Bu Sürdürülebilirlik Politikası, bizi hem kısa hem de uzun vadeli kararlarda etik olarak yönlendiren birkaç mevcut ve ilgili politikayı kapsamaktadır. Bu politika, sosyal, çevresel ve ekonomik gelişme olmak üzere üç temel dayanak noktasını benimsemekte ve 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SKH) 1, 3-5 ve 8-151 desteklemektedir. Buradan yola çıkarak sürdürülebilirlik odaklarımızı yönlendiren dört tema oluşturduk: Yerel toplulukları destekleme; çevreye saygı gösterme; sağlık, güvenlik, refahı teşvik etme; ve ekonomik kalkınma.
Politikanın KapsamıBu politika tüm bölgelerdeki Gülermakl ın inşaat şirketleri, çalışanları, ticari ortakları ile Gülermak adına hareket eden tedarikçi ve taşeronları için geçerlidir. Tedarik zincirlerinin ve iklim değişikliğinin küreselleşmiş doğası, iş operasyonlarımızın her projenin zamansal ve mekansal kapsamının ötesinde etkiler yarattığı anlamına geliyor. Bu nedenle, olumlu iyileştirmelerin tesirini artırmaya daima çaba sarfederek, bu olumsuz etkileri en aza indirecek şekilde hareket ediyoruz.
Sorumluluk ve Performans DeğerlendirmeBu politikanın sahibi Yönetim Kurulu Başkanıdır. Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.'nin Yönetim Kurulu, Başkanı tarafından temsil edilerek her yıl güncellenecek politikanın içeriğinden ve değerIendirilmesinden sorumludur.
Uygulamada Politika Yerel Toplulukların DesteklenmesiGeliştirdiğimiz özel çözümler ve yerel toplum liderleri, yerel işgücü ve malzeme tedarikçileriyle kurduğumuz ortaklıklar aracılığıyla hizmet verdiğimiz yerel toplumları desteklemeye kararlıyız. Bu yerel işbirliklerinde, ulaşım emisyonlarını en aza indirmeye, çok kültürlülüğü teşvik etmeye, yerel nüfusu geliştirmeye ve yeniden beceri kazandırmaya ve çevresel ve sosyal yönetişim konusunda bir öğrenme mirası sağlamaya çalışıyoruz. Ekonomik miras, yerel işletmelerin hem bugün hem de gelecekte başarılı olmasına yardımcı olacak fırsatlar yaratacaktır.
Sağlık, Güvenlik ve Refahın DesteklenmesiÇalışanlarımız, çalışmalarımızdan etkilenen halk ve değer zincirlerimiz için en yüksek sağlık, güvenlik ve refah standartlarına ulaşmaya çalışıyoruz. Gülermak tarafından kontrol edilen sınırlar ve değer zincirlerimizi etkileme kabiliyetimiz dahilinde, özel gereklilikler, sözleşmeye dayalı uygulama yöntemleri ve denetimler belirleyerek bu alandaki durum tespitimizi sürekli olarak iyileştirmeye çalışıyoruz. Bunu yaparken, insan (çocuk dahil) hakları, çalışma ve işlevsel engelli bireyleri kapsayan ulusal v uluslararası yasa ve sözleşmelerle tutarlı olmayı taahhüt ediyoruz.
Çevreye Saygılı OlmakGülermak'ın 2050 Net Sıfır hedefiyle, iklim azaltma ve dayanıklılık sorumluluklarını eğitim ve ilgili standart ve normların uygulanması yoluyla her çalışanımıza ve tedarik zincirimize yayıyoruz. Sözleşmelerimizin yürütülmesi boyunca beşikten beşiğe felsefesini dahil etmeye çalıştığımızdan kaynak çıkarma aşamasından kaynak geri kazanım aşamasına kadar tüm yaşam döngüsündeki çevresel etkilerin dikkate alınması bu yaklaşımın ayrılmaz bir parçasıdır. Üretim sırasında, toprağa, havaya ve suya yayılımı sınırlandırırken, insan ve doğa temelli topluluklara verilen rahatsızlığı en aza indirerek "görünmez bir şantiye” işletmeyi hedefliyoruz.
Ekonomik GelişmeHem müşterilerimizin yararına hem de işimizin sağlığı için ekonomik faydaları bu politikanın diğer temalarıyla dengeleyen kararlar alacağız. Bunu yapmak, müşterilerimizin ve daha geniş paydaşlarımızın daha verimli çalışmasına yardımcı olur ve bu da hedeflerimize ulaşırken gezegenin kaynaklarını korur. Verimliliğe, yenilenebilir kaynaklara ve beşikten beşiğe felsefesine odaklanmak, küresel toplumun geleceğin ekonomileri için hammadde olarak doğal sermayesini sürdürmesine yardımcı olacaktır.
Giriş
Gülermak, endüstriyel ve altyapı projeleri sunarken, bunları günlük yaşamda kullanan toplulukları ve onların yaşamlarını iyileştirir. Tükettiğimiz enerji ve malzeme kaynaklarının çevre ve insanlar üzerinde etkiye sahip olduğunun farkındayız. Bu politika, tüm iş yaşam döngümüzün ayrılmaz bir parçası olarak çevreye ve topluluklara saygı gösterilmesini taahhüt eder.
Politika ErişimiBu politika Gülermak'ın kendi işletmeleri ve çalışanları, ticari ortakları ile Gülermak adına hareket eden tedarikçi ve taşeronları için geçerlidir.
Eylemlerimizin doğaya, insana ve onun kültürel mirasına, işimizin zaman ve mekânının çok ötesinde etkileri olacağını bilmemiz, etkiyi en aza indirme tercihimizi etkilemektedir.
Sorumluluk ve performans değerlendirmeBu politikanın sahibi Yönetim Kurulu Başkanı tarafından temsil edilen Yönetim Kuruludur. Gülermak Yönetim Kurulu, politika içeriğinin değerIendirilmesinden ve şirketin çevre performansının ve yönetiminin buradaki taahhütlerimize göre sürekli olarak iyileştirilmesinden sorumludur.
Pratikte politika
• Yasa ve sözleşmelere uygun hareket ediyoruz.
Yürürlükteki yasa, yönetmelik ve karşılıklı anlaşmalara uyum, çalışma şeklimizin temel ön koşullarıdır. Küresel çevre üzerindeki etkimizi en aza indirmek için uluslararası kabul görmüş yönergelere uygun hareket ediyoruz.
• Gezegenimize saygı duyuyor, yaşam boyu en yüksek kazanç performansı için çalışıyoruz.
Çevre avantajları için çabalarken, tüm iş süreçlerini en az olumsuz çevresel borçlarla planlamayı ve yürütmeyi taahhüt ediyoruz. Enerji tüketimini, aşırı malzeme kullanımı ve atık üretimini en aza indirerek, aynı anda çevreye, iklime hizmet ediyor ve müşterilerimize olan maliyetlerini düşürüyoruz. Konsept tasarımından uygulamaya, kullanımda, kullanım ömrü sonu ve geri kazanım aşamalarına kadar müşteri/proje ortağı işbirliği yoluyla yaşam boyu çevre ve iklim performansını optimize ediyoruz.
• Tüm çabamız karbonsuz bir gelecek için
Paris Anlaşmasının 1.5 o c hedefi ile uyumlu şekilde ve bu hedefi endüstri rol modeli olarak benimseyerek işimizi geliştirirken acil iklim değişikliği tehtidine karşı etkin ve ilerleyici bir tepkiye olan ihtiyacın farkındayız. Bunu, aşağıdakileri içeren uzun vadeli sağlam bir karbon azaltma planı aracılığıyla 2050 yılına kadar aşağıdakileri sağlayan Net Sıfır emisyon elde etmeyi taahhüt ederek gerçekleştiriyoruz:
• Görünmez şantiye konseptini teşvik ediyoruz.
Şantiyelerimizde görünmez olmak için elimizden geleni yapıyoruz. Şantiyelerimizi, işlerin başlamasından önce olduğu gibi, mevcut yol ve tesisleri faal durumda tutmaya çalışarak faaliyetlerimizin yerel topluluklara rahatsızlık vermesini en aza indirecek şekilde organize ediyoruz. Ayrıca yerel ekolojiye verilen zararı en aza indirmek için azami özeni gösteriyoruz.
• Çalışanlarımızı ve ilgili proje paydaşlarımızı eğitiyoruz.
Kurumsal düzeyden proje düzeyine kadar öğrenme, katılım ve geliştirme faaliyetleri yoluyla çevre ve iklim sorunlarına ilişkin farkındalık ve sorumluluğu teşvik ediyoruz. Farkındalık, kullandığımız küreselleşmiş değer zincirlerinin zaman ve mekânsal etkilerini içerir. Personelin Gülermakl ın çevresel ve karbon ayak izini etkileyen mevcut alışkanlıkları yeniden düşünmesine yardımcı olma adına faaliyet ve teşvikleri hayata geçiriyoruz (ör. araba ile ulaşım).
Gülermak İş Sağlığı ve Güvenliğini (İSG) önemle desteklemekte ve temel insan hakkı olarak ele almaktadır.
Temel ilke olarak kabul ettiğimiz insan hayatı ve sağlıklı çevrenin önemi doğrultusunda, tüm paydaşlarımız, çalışanlarımız, işverenlerimiz ve çevredeki komşularımız için güvenli ve rahat bir işyeri sağlamak, iş güvenliğini en üst düzeye çıkarmak, ramak kala, yaralanma ve mesleki sağlık sorunlarını önlemek ve iş yerinde sağlık ve güvenliğin sürekli iyileştirilmesine odaklanmayı sürdürmek öncelikli hedefimizdir.
Bu bağlamda, İSG ile ilgili temel ilkelerimiz şunlardır;Yasal gereklilikler tüm işyerlerinde sıkı bir şekilde takip edilecektir.
Hepimiz, şirket içindeki makamımız ve statümüz ne olursa olsun, işyeri sağlığı ve güvenliği konusunda kanunlarda belirtildiği şekilde periyodik eğitimleri alacağız ve sektördeki gelişmelere ayak uyduracağız.
Tüm personel olası risklerden haberdar edilecek ve bu alandaki iyileştirme fırsatlarından yararlanmanın yanı sıra, daha fazla tehlikelerin belirlenmesi, izlenmesi, ortadan kaldırılması ve risklerin minimize edilmesi için gerekli önlemleri almaktan sorumlu olacaktır. "Güvenli olmayan işi yapma" fikri doğrultusunda her bir çalışanın işi durdurma yetkisi vardır.
Üst Yönetimin katılımını sağlayarak, İSG yönetim sistemimizin sürekli iyileştirilmesi ilkesi ile en sağlıklı ve güvenli çalışma ortamını sağlamak ve daha da geliştirmek için gerekli tüm kaynakların kullanılabilirliğini sağlamayı taahhüt ediyoruz.
İletişim, Danışma ve RaporlamaSağlık ve güvenlikte en yüksek standartlara ulaşılmasının, tüm çalışanlara kişisel sorumluluk duygusu vererek iş sağlığı ve güvenliği yönetim sisteminin bir parçası olarak karar alma süreçlerine çalışanların etkin katılımını ve danışmanlığını gerektirdiğine inanıyoruz. Tüm paydaşlar da dahil olmak üzere çalışanlar, işverenler, yerel topluluklar, yürütme organları ve idari makamlarla açık ve etkili bir iletişim sürdürmeyi taahhüt ediyoruz.
Gülermak, tüm çalışanlarını iş arkadaşları ile birlikte işyerlerini gözden geçirmek, tehlikeleri tespit etmek, işyerindeki önleyici ve koruyucu önlemleri tartışmak için sürekli zaman ayırmaya teşvik eder.
Gülermak ve/veya Gülermak iş ortaklığının her çalışanı, aşağıdaki durumların oluşması halinde ilgili iş birimi yöneticisine rapor etmekle yükümlüdür;
- İşbu politikanın ihlali,
- Uluslararası ve Yerel iş sağlığı ve güvenliği mevzuatlarının ihlal edilmesi,
- Gülermak’ın yürürlükte olan sağlık ve güvenlik prosedürleri uygulamalarındaki uygunsuzluklar.
Gülermak Yönetim Kurulu bir yandan ISO 9001:2015 standardının gereklerini yerine getirmek amacıyla bu politikanın tam anlamıyla uygulanmasını sağlamak için gereken kaynakları ayırırken, bir yandan da çalışanların ve diğer paydaşların ihtiyaçlarını karşılayan imalat ve taahhüt hizmetleri sağlamak üzere tüm çalışanları ile birleşik hedeflere sahip tek bir birim olarak çalışmak suretiyle faaliyetlerini kusursuz şekilde gerçekleştirmeyi ve başarmayı taahhüt etmektedir.
Bu bağlamda, kalite ile ilgili temel ilkelerimiz şunlardır;
- Yasa ve mevzuat gereği olanlar dâhil olmak üzere, çalışanlarımızın ve diğer paydaşların ihtiyaçlarını anlıyoruz;
- Hedeflerimizi standart sektör gerekliliklerinin üzerinde belirliyoruz;
- İş ortaklığının önemine inanıyoruz;
- Sorumluluğu ve başarılarımızın gururunu tüm çalışanlarımızla paylaşıyoruz;
- Süreçlerimizi nicel olarak sürekli takip etme ve elde edilen performansı ölçme amacımıza bağlıyız;
- Takip edilen sonuçlara göre kalite yönetim sistemimizin etkililiğini arttırmak ve sürekli gelişmesi için gayret sarf ediyoruz.
Gülermak, verimli ve kârlı bir şekilde faaliyet göstermek dâhil olmak üzere taahhütlerini yerine getirmek amacıyla yönetimin bu politikanın hayata geçirilmesinde sorumluluğuna saygı göstermektedir.
Entegre Yönetim Sistemi Müdürü, Yönetim Kurulu tarafından politikanın uygulanması ve sistem verimliliğinin takip edilmesi amacıyla kaliteden sorumlu yönetici olarak atanır.
Bu politika en az yılda bir kez sürdürülebilirliğinin devamlılığı bakımından gözden geçirilir ve uygun olduğu sıklıkta güncellenir.
Mustafa Tuncer İcra Kurulu Başkanı Mustafa Tuncer tarafından dijital olarak imzalanmıştır 2021.03.01 |
Kemal Tahir Güleryüz Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güleryüz tarafından dijital olarak imzalanmıştır 2021.02.26 |
Gülermak tüm dünyada inşaat ve mühendislik hizmetleri vermektedir. Gülermak yürüttüğü operasyonlar sebebi ile elde ettiği herhangi bir kişisel veri ile ilgili, Kişisel Veri İşleme ve Koruma Politikası (‘Politika’) kapsamında, veriyi işleme, kaydetme, depolama, muhafaza etme, değiştirme, yeniden düzenleme, açıklama, aktarma, kabul etme, erişim sağlama, sınıflandırma ve önlem alma gibi faaliyetleri için prosedürler uygular.
Genel Politika
Kişisel verilerin işlenmesi ve korunmasına ilişkin genel politika gereği, Gülermak;
- Bireylerden sadece gerekli veriler , veri sahibinin rızası alınarak, işlenmek ve/veya belirli bir amaç için kullanılmak üzere, yalnızca yerel yönetmelik ve yasal yükümlülüklere uygun olmak ve bilginin gizliliği için gereken önlemleri almak suretiyle talep edilir.
- Veri sahibini, veri talebinin amacı ve türü, kayıt ve muhafaza şekli, süresi ile muhtemel transferleri ve sahip olduğu haklarla ilgili bilgilendirir.
- İşlenen kişisel veriler, işleri gereği verilere erişimi olan veri sorumluları konusunda uygulanan sınırlandırmalar ve iş sözleşmelerinde kişisel veri koruma taahhütlerinin yer aldığı konusunda çalışanlarının bilincini arttırır. Bu belirtilenlere ek olarak, transfer edilen kişisel verilerin gizliliğini güvence altına almak için, üçüncü taraflar ve kurumlar ile gizlilik sözleşmesi yapar.
- Gülermak, kişisel verileri yalnızca yasalar izin verdiği müddetçe muhafaza eder ve saklar. Gerekli olmadığında, her türlü kişisel veriyi yönetmeliğe uygun şekilde yok eder, siler ya da anonimleştirir.
- Gülermak, veri sahibinin işlenmiş kişisel verileri ile ilgili yasal haklarını kullanmasını sağlamak için gerekli tüm kuralları belirlemiştir.
Temel Prensipler
Gülermak, işlenmiş kişisel veriler konusunda aşağıda belirtilen hususlara azami dikkat göstermektedir;
- İyi niyet ve yasalara uygunluk,
- Doğruluk, ve gerektiğinde gerçeklik,
- Yasal, açık ve belirli bir amaç için veri işleme,
- Amaç ile ilişkili, ölçülü ve sınırlı veri işleme,
- Yasal düzenlemeler izin verdiği müddetçe, belirli bir amaç için veriyi muhafaza etme.
Gülermak, yukarıda belirtilen prensiplere uygun şekilde veri işlenmesi için gerekli olan tüm idari ve teknik önlemleri alır.
Kişisel Verilerin Korunması İçin Alınan Önlemler
Gülermak, aşağıda belirtilen hususlarda idari ve teknik önlemlerin alınması sorumluluğunu üstlenir;
- Kişisel verileri koruma konusunda tüm çalışanlara eğitim verilmesi ve farkındalığının arttırılması,
- Kişisel veri koruma politika ve prosedürlerinin tanımlanması,
- Tehditlere karşı risklerin araştırılması ve önlemlerin alınması,
- Veri saklama süresini de dikkate alarak kişisel veri kullanımının sınırlı tutulması,
- Saklanan kişisel verilerin güvenliğini sağlama ve kontrol etme.
Veri Sahibinin Başvuru Hakkı
Veri sahibi, Gülermak tarafından işlenen ve muhafaza edilen kişisel verisi hakkında bilgi edinmek için istediği zaman başvuruda bulunabilir ve Gülermak yasa ve yönetmelikler gereğince veri sahibini kişisel verisi ile ilgili bilgilendirir.
Veri sahibi,
- Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenebilir,
- Kişisel verisi işlenmiş ise, ilgili prosedür hakkında bilgi talep edebilir,
- Kişisel verisinin hangi amaç ile işlendiğini ve belirtilen amaca uygun biçimde işlenip işlenmediğini öğrenebilir,
- Kişisel veri eksik ya da hatalı işlendi ise, düzeltilmesi için talepte bulunabilir.
Bu doğrultuda, veri sahibi kişisel verisi ile ilgili bilgi edinme ve policies@gulermak.com adresine e-posta göndererek soru ve şikayetlerini iletme hakkına sahiptir. İlgili talepler mümkün olan en kısa sürede, en geç 30 gün içinde sonuçlandırılacaktır.
Mustafa Tuncer İcra Kurulu Başkanı Mustafa Tuncer tarafından dijital olarak imzalanmıştır 2021.02.26 |
Kemal Tahir Güleryüz Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güleryüz tarafından dijital olarak imzalanmıştır 2021.02.26 |
Bu belge, Gülermak'ın Bilgi Güvenliği'nin iş
açısından kritik konusuna yönelik yönetim
yaklaşımını özetleyen Bilgi Güvenliği Yönetim
Politikasıdır (bundan böyle “Politika” olarak
anılacaktır). Bu Politikaya uyum zorunlu olup
Gülermak'ın ilgili mevzuata uygun olarak iş
hedeflerine ulaşmasını sağlarken, işe özel hassas
bilgilerin kasıtlı veya kasıtsız olarak
yayınlanmasından kaynaklanan itibar riskini
azaltacaktır.
Gülermak, dünyanın
birçok ülkesinde inşaat ve müteahhitlik hizmetleri
vermekte olup verimli, güvenilir ve yüksek
performanslı bir Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini
(BGYS) sürdürmenin ve geliştirmenin çok önemli
olduğunu değerlendirmektedir. BGYS, Gülermak'ın
ISO9001, 14001 ve 45001'e akredite edilmiş
Bütünleşik Yönetim Sisteminin bir
parçasıdır.
Gülermak'ın BGYS'si
ISO/IEC 27001 standardına uygun olarak
geliştirilmiştir ve tedarikçilerimiz,
taşeronlarımız, paydaşlarımız ve işverenlerimizin
altyapısı ile etkileşimi ile birlikte ve Gülermak'ın
iş sürekliliği ve izlenebilirlik sürecine güvenerek
bilginin kullanılabilirliği, gizliliği ve bütünlüğü
konusundaki taahhüdünü ölçme ve doğrulama
konusundaki küresel amacına ulaşmasını
sağlayacaktır.
Gülermak’ ın BGYS gelişiminde kullanmış olduğu
kilit iş amaçları:
·
İş faaliyetlerimiz, sözleşme yükümlülüklerimiz,
ISO/IEC 27001 standardı gereklilikleri ve diğer
yürürlükteki gereklilikler için geçerli olan yasal
ve düzenleyici gerekliliklere uyarken bilgi
güvenliğimizi sürdürmeyi taahhüt ediyoruz.
· Gizlilik, kullanılabilirlik ve
bütünlük ihlalleriyle sonuçlanabilecek iç ve dış
tehlikelere karşı bilgiyi güvence altına almayı
taahhüt ediyoruz. BGYS'mizin etkin yönetimi ile
paydaşlarımızın ve işverenlerimizin varlıklarını
yönetiyor ve bilgilerin yetkisiz taraflara ifşa
edilmesi, yetkisiz değişiklik, hırsızlık veya
tahribata karşı koruma riskini en aza indiriyoruz.
· Risk
analizi, inceleme, eğitim ve denetimler
gerçekleştirerek ve sürekli yakından performans
göstergelerimizi izleyerek BGYS'mizi sürekli
iyileştireceğiz.
Gülermak için
çalışan herkes BGYS'ye uygun hareket etmek,
politikaya uygunluğu kendi tesislerinde izlemek,
herhangi bir uygunsuzluğu raporlamak ve BGYS'mizi
sürekli iyileştirmek için önerilerde bulunmakla
yükümlüdür.
Gülermak'ın Kıdemli
Liderlik ekibi, Politikamızı ve ilgili hedeflerimizi
herkesin anlamasını sağlamaktan ve iletişim
kurmaktan sorumludur. Kıdemli Liderlik ekibi ayrıca
gerekli insan, organizasyon ve teknik kaynakları
sağlayarak kurulan sistemin verimli bir şekilde
planlanmasını, paylaşılmasını ve
yaygınlaştırılmasını sağlar.
Bu
Politika, geçerliliğinin devam etmesini güvence
altına almak için en az yılda bir kez gözden
geçirilecek, ancak uygun olduğu kadar sık revize
edilecektir.
Gülermak tüm dünya çapında inşaat ve taahhüt işleri yürütmektedir.
İşlerimizi dürüstlük ve faaliyet gösterdiğimiz ülkelerin yasalarına uygun olarak profesyonelce sürdürmekteyiz. Adil hareket etme konusundaki saygınlığımız şirket olarak sahip olduğumuz kurumsal değerler ve çalışanlarımızın kıymeti üzerine kuruludur. Etik iş uygulamalarına olan adanmışlığımız kapsamında, hiçbir rüşvet veya yolsuzluk eylemini tolere etmeyeceğiz.
Bu Politika, Gülermak’ ın denetiminde ve aynı zamanda asgari yükümlülükler olarak her türlü yasa ve yönetmeliklerle uyumlu şekilde tüm kadrolu veya geçici Gülermak çalışanları, yüklenicileri, direktör ve müdürleri, iştirakleri ve ortak girişim şirketleri için geçerlidir. Acenteler, temsilciler ve diğer aracı kuruluşlar da dahil olmak üzere Gülermak’ı temsil eden veya Gülermak adına hareket eden üçüncü tarafların bu Politika ile uyumlu şekilde hareket etmesi gerekmektedir.
Gülermak, kendi denetiminde olmayan ortak girişim şirketleri veya ortak girişim ortaklarını, rüşvet ve yolsuzluğun önlenmesi için benzer politika ve prosedürleri benimsemeleri için teşvik etmek konusunda yükümlülük hissetmektedir.
Gülermak, rüşvet ve yolsuzluğa “sıfır tolerans” yaklaşımıyla çalışmaktadır.
Gülermak rüşvet (ödemeler, herhangi bir değeri olan birşeyin teklif veya vaat edilmesi), hediye ve ağırlama, iş kolaylaştırma ödemeleri (hali hazırda hak edilmiş olan rutin bir eylemin ifasını kolaylaştırmak amacıyla yapılan küçük ödemeler ile harçlar) ve hükümet yetkililerine yapılan ödemeler gibi rüşvet ve yolsuzluk konularında sıfır tolerans uygulamaktadır.
Mustafa Tuncer İcra Kurulu Başkanı Mustafa Tuncer tarafından dijital olarak imzalanmıştır 2021.02.26 |
Kemal Tahir Güleryüz Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Güleryüz tarafından dijital olarak imzalanmıştır 2021.02.26 |
Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
(“Gülermak”), çeşitli uluslararası pazarlarda 60
yılı aşkın tecrübesiyle öncü mühendislik ve inşaat
şirketidir. Gülermak ailesinin tüm şirketleri ortak
İş Etiği Kurallarını, diğer politikalarını ve
prosedürlerini paylaşır. Bu belgeler Gülermak
Yönetim Kurulu tarafından oluşturulmuştur. Bu
politika ve prosedürlerin ilkeleri, vizyonumuza ve
Tedarik Zinciri Politikamızın (“SCP”) gelişimini
yansımaktadır.
Gülermak tedarik
zincirinin her bir üyesinin, şirket ile aynı yüksek
standartları ve değerleri sürdürmesi beklenir.
Taahhütlerimizi, politikalarımızı ve değerlerimizi
tüm tedarik zincirimize yayıyor ve
tedarikçilerimizi, sağlayıcılarımızı, ortaklarımızı,
yüklenicilerimizi ve alt yüklenicilerimizi (birlikte
“Tedarik Zinciri Ortakları”) aynı taahhütlere uymaya
teşvik ediyoruz.
Gülermak,
faaliyetlerinin sürdürülebilir gelişimi, çevreye
saygı, iyi kurumsal yönetim, mevzuata uygunluk,
sağlık hizmetleri, çeşitlilik ve kapsayıcılığın
teşviki, insan haklarına saygı ve her türlü rüşvet
ve yolsuzluğun reddedilmesi konusunda kararlıdır.
Taahhütlerimiz, büyük ölçüde Tedarik Zinciri
Ortaklarımızla olan bağlantımıza dayalıdır.
Gülermak, ticari faaliyetlerini desteklemek için
Mal, Hizmet, Malzeme ve Ekipman temini için sınırlı
sayıda güvenilir uzun vadeli stratejik Tedarik
Zinciri Ortağı kullanır.
Hedeflerimiz,
ortaklarımızın verimli, yaratıcı ve sürdürülebilir
çözümler üretmemize yardımcı olduğu, işbirlikçi,
sürdürülebilir bir tedarik zinciridir.
Tüm
yeni ve/veya ek Tedarik Zinciri Ortakları, tedarikçi
durum tespiti sürecinin bir parçası olarak usulüne
uygun olarak incelenecektir. Tedarik zincirimizde
faaliyetlerini sürdüren şirketlerin eylemlerinden
sorumlu tutulabilmesi bizim için önemlidir, bu
nedenle herhangi bir satın alım öncesinde kapsamlı
durum tespiti yapıyoruz.
Tedarik
zincirimizin güvenli, etkili, adil ve sağlam
yönetimi, Gülermak'ın resmi ve bütünleşik politika
beyanlarının uygulanmasıyla yönetilir. Tedarik
Zinciri Ortaklarının aşağıdaki belgelerde belirtilen
kriterlere uyum sağlaması beklenir:
Politika, prosedürler ve sözleşme | İlgili kapsam koşulları |
---|---|
Modern Kölelik ve İnsan Kaçakçılığı Beyanı | Gülermak'ın Modern Kölelik ve İnsan Ticareti Açıklaması tedarik zincirimiz için zorunlu istihdam şartlarını ve sözleşme şartlarını belirtir. |
İş Etiği Kuralları (CBE) | CBE tüm Gülermak Çalışanlarının ve Gülermak için çalışan kişilerin Çıkar Çatışmaları, İş Fırsatları, Gizlilik, Mobbing ve Ayrımcılıkla Mücadele, Adil Muamele, Şirket Varlıklarının Korunması ve Doğru Kullanımı, Kayıt ve Raporlamanın Doğruluğu, Kanun, Kural ve Yönetmeliklere Uyum, Kamu Yönetimi ve Kurumları ile İlişkiler ve Siyasi Katılım üzerine inşa ettiğimiz standartlar hakkında bilgi sahibi olmasını güvence altına almaktadır. |
Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası (ABAC) | Rüşvetin önlenmesi, Adil ve açık rekabet, Tüyo alarak alıp satma işlemlerinin önlenmesi, Dolandırıcılığın önlenmesi, Bilgi uçurma, Ayrımcılık ve izolasyonun önlenmesi gibi olaylar tamamen Gülermak Rüşvet ve Yolsuzlukla ve Ayrımcılıkla Mücadele Politikasının kapsamındadır. Bu politikanın sponsoru Uyum Görevlisidir. |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Politikası (CSR) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Politikası üzerinde doğrudan veya dolaylı etkiye sahip olduğumuz ve faaliyetlerimizi yürütürken ve halkla ve çalışanlarımızla iş yaparken adil davrandığımız Gülermakl ın İnsan Haklarına, Çalışma Uygulamalarına ve Sosyal Korumaya, Çevreye saygı duyduğumuzun beyanıdır. Bu belgede ayrıca topluluk katıl için standartlarımızı da belirledik. |
Sağlık & Güvenlik, Çevre & Sürdürülebilir Kalkınma, Kalite Politika Beyanları (OHS, ENV, QAC) | Gülermak’ın bu üç politikası ile İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevresel Boyutlar ve Etkiler, Sürekli Kalite Güvencesi bağlamında Gülermak’ ın çağdaş uluslararası standartları, yönetmelik ve yasaları izlemekte olduğunu beyan ediyoruz. Bu politikalarla, organizasyonumuzun etkileşim içinde olduğumuz toplulukla şeffaflığını ve işbirliğini de garanti ediyoruz. |
Gülermak Çalışanları için Mobbing ve Ayrımcılıkla Mücadele Rehberi | Bu belge, tüm Gülermak çalışanlarının Ayrımcılık, Taciz ve Mobbing olayları hakkında bilgi sahibi olmasını, yukarıdakileri tanıyabilmelerini, bir veya daha fazlası meydana geldiğinde nasıl davranacağını bilmelerini ve bunlardan nasıl kaçınacakları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar. |
Satın alma Prosedürü | Tüm tedarik zinciri ortakları, Gülermak'ın Eşitlik, Çeşitlilik ve dahil etme, adil muamele ve diğer konulardaki taahhütlerini uygulamalıdır. Uyumluluğu sağlama adına Gülermak, yeni ortakların şirketin en iyi uygulamalarına ve yükümlülüklerine uyumlu hareket etmesi halinde durum tespiti kontrolleri gerçekleştirir. |
Endişelerin bildirilmesini ve ihbarcıların korunmasını teşvik etmek için İhbar Mekanizması artı sistem ve prosedürler, | İhbar mekanizmamız, aşağıdaki politikalardan biri veya birkaçının geçerli olduğu durumlarda muhbirin (mağdur veya tanık) ismini gizli tutmak amacıyla tasarlanmıştır: CSR, ABAC, CBE, ENV, OHS, QAC, Modern Kölelik, İnsan Ticareti, Mobbing ve Ayrımcılıkla Mücadele veya Gülermak tarafından uygulanan herhangi bir prosedürün ihlali. Bu mekanizma, Etik Kurulun olay (lar) hakkında zamanında bilgi sahibi olmasını ve olayın tırmanışını durdurmak ve/veya durumu kökten çözümlemek için müdahale etmesini sağlar. |
Standart sözleşme maddeleri | Gülermak'ın iş etiği, çevre, sağlık ve güvenlik, rüşvet ve yolsuzlukla mücadele, eşit muamele ve insan hakları ile ilgili politikalarına bağlılık ile ilgili maddeler tedarik zinciri ile yaptığımız tüm sözleşmelerde standart olarak yer alacak tüm operasyonel birimlerle paylaşılmaktadır. Maddeler, Gülermak'ın politika ve prosedürlerini sürdürme zorunluluğu, iş kontrol haklarını ve istihdam kayıtlarının tutulması ile ilgili yükümlülükleri kapsar. |
Yasal uyum |
Tedarikçilerimizin faaliyet gösterdikleri yargı bölgelerinde yürürlükte olan yasa ve yönetmeliklere bunların yanı sıra bu Politika, İş Etiği Kurallarımız ve diğer kilit politikalar dahil olmak üzere Gülermak'ın prosedürleri, talimatları ve standartlarına uyumlu hareket etmesi gerekir.
Gülermak özellikle, tedarikçilerin ceza gerektiren suçlar, tröst veya yolsuzlukla mücadele yasalarının ihlali ve kara para aklama ve terörün finansmanı ile mücadele düzenlemelerine uyulmaması gibi özellikle ciddi ihlaller kapsamında sıfır tolerans politikası benimsemesinin gerekli olduğunu düşünmektedir. Bu bakımdan tedarik zincirimiz faaliyetlerini doğruluk, dürüstlük ve şeffaflık bağlamında yürütmelidir. |
Ticari faaliyetlerde işbirliğine dönük çalışma, Gülermak'ta temel bir değer olup müşterilerimize en yüksek standartta ve mükemmel sonuçlarla projeleri teslim etmede hayati önemli kabul edilmektedir.
Gülermak, İşbirliğine Dönük İş İlişkisi geliştirmek amacıyla bir dizi hedef belirlemiştir:
· İş ortaklarımız, müşterilerimiz, paydaşlarımız, iş arkadaşlarımız, tedarik zincirimiz ve içinde faaliyet gösterdiğimiz topluluklar için sürekli olarak en iyi değeri sağlama vizyonuna bağlıyız.
· Gülermak'ın değer ve standartlarına ve uygulanabilir gerekliliklere uyarak her zaman açık ve dürüst bir şekilde profesyonelce hareket ederek ortaklarımızın, paydaşlarımızın ve tedarik zincirimizin beklentilerini en üst düzeyde değerlendirme vizyonuna bağlıyız.
· İşbirliği için iş yönetimi süreçlerimizi sürdürmeye, gözden geçirmeye ve sürekli olarak iyileştirmeye kararlıyız.
· Şirketimizle iş ilişkisi olan herkesle karşılıklı olarak mutabık kalınan tüm hedeflere ulaşmakta kararlıyız.
Bu politika Gülermak'ın tüm operasyonları için geçerlidir. Bu politikanın etkin ve başarılı bir şekilde uygulanması, Gülermak'ın tüm çalışanlarının işbirliğini, bağlılığını ve katılımını gerektirir.
Bu politika, sürekli geçerliliği sağlamak için en az yılda bir kez gözden geçirilir ve uygun olabilecek sıklıkta revize edilir.
Mustafa Tuncer İcra Komitesi Başkanı |
Kemal Tahir Güleryüz Başkan |
Üyelikler
Faaliyet Alanları
- Ulaşım
- Enerji
- Endüstri
- Çevre
Üyelikler
Ankara Sanayi Odası
Ankara Ticaret Odası
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri
Türk-Amerikan İş Adamları Derneği
Türkiye Müteahhitler Birliği
Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası
Kurumsal Kimlik
Kuruluş Tarihi
1958
Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.
Şirket Türü | A.Ş. |
Mersis | 5631813527682524 |
Ticaret Sicil Memurluğu | ANKARA |
Ticaret Ünvanı | GÜLERMAK AĞIR SANAYİ İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. |
Adres | |
Taahüt Edilen Sermaye Miktarı | 300.000.000,00 |
Ödenen Sermaye Miktarı | 300.000.000,00 |
Kayıtlı Sermaye Tavanı | |
Ticaret Sicil Numarası | 32151 |
Şirket Tescil Tarihi | 18-03-1976 |
Vergi Dairesi | 32151 |
Ticaret Sicil Numarası | ANKARA - Gölbaşı Vergi Dairesi Müdürlüğü |
Vergi Numarası | 4190031235 |
Sektör | Demir yolları ve metroların inşaatı (bakım ve onarımı dahil) |
İletişim Bilgileri | İnternet Adresi : www.gulermak.com.tr |
Vizyon & Misyon
Vizyon
Gülermak, dünya çapında tanınan ve güvenilen bir inşaat ve altyapı şirketi olarak, sürdürülebilir kalkınma ve toplumsal refahın destekçisi olmayı hedefler. İnovasyon, kalite ve çevresel uyum ilkelerini benimseyerek, küresel altyapı ihtiyaçlarını karşılamak için mükemmel bir çözüm ortağı olmak için çalışır.
Misyon
Gülermak, müşterilerine, çalışanlarına, paydaşlarına ve topluma değer yaratmayı amaçlayan bir misyonla hareket eder. Mühendislik becerileri ve sektördeki uzmanlığıyla, projelerinde kaliteyi ve güvenilirliği öne çıkararak müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmayı hedefler. Aynı zamanda, çevresel ve sosyal sorumluluklarına odaklanarak, inşaat faaliyetlerinin çevreye ve topluma olumlu etkisini maksimize etmeyi amaçlar, Paydaşlarıyla iş birliği yaparak, uzun vadeli sürdürülebilir büyüme ve kalkınma için çalışır.
Bilgi Edinme
OGŁOSZENIE PLANU POŁĄCZENIA POPRZEZ UDOSTĘPNIENIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI NA STRONIE INTERNETOWEJ SPÓŁKI
5 września 2022 roku
Zarząd spółek GÜLERMAK INVEST sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 80/82, 00-844 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000576334; PPP SOLUTIONS POLSKA 6 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 80/82, 00-844 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000702646; MALLENA INVESTMENTS sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 80/82, 00-844 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000655365,
ogłasza poprzez udostępnienie do publicznej wiadomości, zgodnie z treścią art. 500 §2[1] kodeksu spółek handlowych, że w dniu 5 września 2022 roku został uzgodniony, przyjęty i podpisany, przez Zarząd łączących się spółek Plan Połączenia.
W załączeniu Plan Połączenia wraz z załącznikami w formacie pdf do pobrania.
Bilgi Edinme
OGŁOSZENIE PLANU POŁĄCZENIA POPRZEZ UDOSTĘPNIENIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI NA STRONIE INTERNETOWEJ SPÓŁKI
5 września 2022 roku
Zarząd spółek GÜLERMAK INVEST sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 80/82, 00-844 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000576334; PPP SOLUTIONS POLSKA 6 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 80/82, 00-844 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000702646; MALLENA INVESTMENTS sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 80/82, 00-844 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XIII Gospodarczy pod numerem KRS 0000655365,
ogłasza poprzez udostępnienie do publicznej wiadomości, zgodnie z treścią art. 500 §2[1] kodeksu spółek handlowych, że w dniu 5 września 2022 roku został uzgodniony, przyjęty i podpisany, przez Zarząd łączących się spółek Plan Połączenia.
W załączeniu Plan Połączenia wraz z załącznikami w formacie pdf do pobrania.